Magyar nemzeti ünnepek a mai magyaroknak!!!
Nemzetközi
tendencia, hogy a fővárosokból és a megyeszékhelyekből világvárosok válnak, a szomszédos
kisebb városokból Európa szintű nemzetközi idegenforgalmi központok és a falvak
– ezzel párhuzamosan - elveszítik társadalmi funkciójukat, közösség-összetartó
és kultúramegőrző szerepüket.
A
művészeti iskola ehhez a tendenciához és a megváltozott igényekhez igazodva - globális
tudás és világművészeti rálátás birtokában levő művésztanárok alkalmazásával -
fokozott és széleskörű műveltségmegosztó és népszerűsítő hatás elérésével
töltheti csak be teljes körű egyetemes és társadalmi funkcióit, hiszen a
különböző művészeti stílusok kialakulásának és hétköznapi és liturgikus használatának
megismerése nélkül képtelenek lennénk a megfelelő értékhelyük és értékfaktoruk
szerint megbecsülni mások kultúráját, így –azok értékelése nélkül - a saját
kultúránkat sem.
A
művészeti nevelés a nemzeti értékek megőrzésével hivatott a világ művészeti
értékeinek közvetítésére is, amely a globalizáció folyamataival – az online
tartalmak terjedésével - párhuzamos léptékű.
A
művészeti stílusok soksínűségét megőrző és átadó művészek küldetése - egyik
társadalmi szerepvállalása - a növendékek tudásának és műveltségének elmélyítése,
a különböző művészi szintű zenék, táncok és műalkotások – végleges mentális és
spirituális - rögzítésére, értékelésére és azok használatára való felkészítés,
valamint folyamatos nevelés és nem az ismeretlen tartalmi értékű kultúra, vagy stílus
kiirtása.
A
világ művészeti irányzatainak megismerésével a legmagasabb – kulturális -
szinten válik egésszé az emberiség, így a támadási felületek kijelölése helyett
egymás megismerése, elfogadása és megbecsülése kerülhet előtérbe.
A
klasszikus irányzatok mellett a kortárs irányzatok beépülése a köztudatba még a
jövő zenéje, de a legszükségesebb feladatelérési pont, hiszen a mai emberek
kevés dologgal tudnak, vagy mernek nyíltan azonosulni, még adott nemzeten, vagy
csoporton belül is, de a nemzeti és egyetemes értékek tudatosításával visszanyerhetik
közösségi identitásukat.
Ezt
a folyamatot hivatott megállítani a művészeti nevelés új irányvonala, hiszen a
kulturális sokszínűség elfogadása és az abban való jártasság elsajátítása a
jövő művelt emberének kinevelésének záloga.
Magyarország
zenei világnagyhatalmi mivolta miatt a gyermekek már nagyon korai
életszakaszban, könnyedén és anyanyelvi szinten sajátítják el a zenei
folyamatokat, viszont ahhoz, hogy más nemzet gyermekeivel hatékonyan és
hosszútávon kommunikálni tudjanak, globális szinten szükséges megismerjék - és
másokkal megismertessék - a globális
zenei nyelvrendszert, amelyben szavak nélkül - saját érzelmeik átadásával és
fogadásával, mentálisan és spirituálisan közös szintre kerülve - lesznek képesek
hatékonyan feldolgozni az aktuális problémákat, közös célok kijelölésével és
megvalósításával.
A
közös nemzeti és nemzetközi ünnepek kötelezően betanult keleti – főleg katonai
fúvószenekari – szertartásos hagyományainak megváltoztatása közös nemzeti
érdekünk, hiszen ezeken az ünnepeken a nemzeti identitásunk kiemelkedően
bemutatásra kerül – online tartalomként világviszonylatban is -, így a jövő nemzedékeinek új
szokásrendszerének kialakítása is kiemelt feladata a művészeti iskoláknak, a
magyar nemzethez méltó – gyászos hangulatot mellőző – heroikus
és patetikus öröm- és élményteli közös ünnepek megteremtésének eléréséhez.