INTERAKTÍV ÉLMÉNY-HÁZHOZSZÁLLÍTÁS 🤩🌟🎤🎹🎷 🎺🎸

INTERAKTÍV ÉLMÉNY-HÁZHOZSZÁLLÍTÁS//OTTHONKONCERT – ONLINEKONCERT Hazánkban elsőként, egyedülállóan otthonába visszük a zenei élményt!...

JAZZ FIVE Translate

2018. március 29., csütörtök

Legújabb MZK élményprogramok és Domokos művek az NKA támogatásával 2018 tavasz

Legújabb MZK élményprogramok és Domokos művek
az NKA támogatásával 2018 tavasz

            Eljött a tavasz és váratlanul sok hóval lepett meg mindenkit, ahogy a 2018-as évet mi is ehhez hasonló váratlan családi élményprogramok szervezésének szenteltük a Művészi Zene Kör Tehetségmenedzselő Szervezetünkkel.
Az idei év több okból is különleges, hiszen mind személyes mind szakmai dimenzióban több illeszkedési pont is szolgálja a szervezeti és intézményi fejlődésünket.
A 2018-as újévkor 30. éve álltam színpadra, ami egy bölcsebb, a teljességet priorizáló attitűd kialakításához vezetett alkotóként, előadóként, vezetőként, művésztanárként és nagycsaládos apaként egyaránt, hiszen mostanra érett meg bennem az a sokoldalú ismeretekből és tapasztalatokból kifejlődött társadalomkulturális szerepvállalás, amellyel kiemelten hasznosan vagyok képes segíteni a környezetem.
Ez magában nagy felelősség, hiszen többtucat ember függ az innovatív ötleteimtől, amelyek – az utóbbi időben meglepően sok platformon kerülnek egyoldalú érdekfelhasználásra mások által, tehát ezek - segítségével a személyes és a szakmai hálózat kollektív ingerküszöbét is sikerült meghatározó formában átlépnem.
Megszokott érzés volt számomra az elmúlt 30 évben ez a fajta nyomon követés, vagy folyamatos közeltartás, hiszen gyerekkoromtól kezdve sokoldalú tehetségként tartottak számon, így figyelemmel kísérték életpályám, egyesek jó-, míg mások rosszindulattal.
A fejlődésem tehát a kezdetektől úgy irányította a megbecsülés, mint az irigykedés, érdekféltés, amik által sikeressé váltam a szakmai problémamegoldásokban.
Az elfogadás és a pozitív fejlődésre koncentrálás mindennapossá vált számomra, hiszen ezek voltak legfőbb erőforrásai a karrierem hátráltatásában érdekeltekkel szemben tanúsított passzív viselkedéskultúrám kialakításának és fenntartásának.
Örülök, hogy már fiatalon ennyi megpróbáltatáson át estem, hiszen tapasztaltabbá és sikeresebbé tett az átlagembereknél, így vezetőként is alkalmassá tett a művészetemhez lojális szakemberek támogatására, szellemi és gyakorlati vezetésére egyaránt, tehát hasznos tevékenységeim által folyamatosan kitűnhetek a tömegből és aktívan hallatszódhatok a napjainkat jellemző, átható üzletérdek-vezérelt információs zajban is.

Idén JAZZ FIVE zenekarunk fennállásának 10 éves jubileumát ünnepli, ennek fényében 10 élménykoncertet rendezünk, 10 vendégelőadó meghívásával.
Az idei műsoraink is a prémium minőségű művészi szórakoztató zenét képviselik, amely az egyedi hangképű recycling jazz és ecoustic art jazz feldolgozásokkal egyesíti a komolyzene igényességét a szórakoztató zene populáris elemeivel, így egyszerre használja a két zenei keretrendszer pozitív hatásait - tehát a testet pihenteti és az elmét fejleszti - egyfajta meditációs jazz hangzásvilággal, kreatív improvizációk és crossover zenei megoldások kíséretében, amelyben a mai kor értelmes közönsége egyszerre találhatja meg a kikapcsolódás és a feltöltődés lehetőségét.
Márciusig két crossover koncertet is adtunk, I. CROSSOVER JAZZ (Klasszikusok Jazzjelmezben) Farsangi koncert a Csonka templom Gyülekezeti termében és II. BAROQUE JAZZ (JAZZFIVE plays Bach) koncert a BACH24 – Bach mindenkinek
http://bachinthesubways.org/ )nemzetközi rendezvénysorozat keretében a Zöld Kilincs Művészeti Kávézóban.

BACH az 5. JAZZ FIVE tag :)


Crossover műsorunk egy valódi zenei recycling, amivel sikerült – az egyetemes zenekulturális értékek és hagyományok átörökítésével - a fiatal közönség tetszését is elnyerni, köszönhetően a modern jazz-hangképünk kialakítása mellett egyedi művészi igényességgel kidolgozott klasszikus műveknek. 

Egyedi élménykoncertjeink mellett a Nemzeti Kulturális Alap jóvoltából folytatódnak interaktív koncertpedagógiai előadásaink is, az Interaktív utazás a művészi zene világában című népszerű előadásunkkal immár a IV.évaddal örvendeztethetjük meg a köznevelési intézményeket hamarosan.
Ez a programunk eredetileg igényként mutatkozott meg a felhasználó köznevelési és művelődési intézmények részéről, azonban mára a tapasztalataink alapján inkább a szükséglet szó a helyes kifejezés a kialakult kulturális krízishelyzetre.
Küldetésünk így továbbra is folytatódik, hogy provinciális, magaskulturálisan szegregált területekre is eljuttassuk a jellem- és szellemfejlődés lehetőségét.
Az intézmények további túljelentkezése miatt idén ismét előre lekötötten rögzítenünk kellett a programunkhoz történő hozzáférhetőség lehetőségét, amit kizárólag az adott intézmény szervezési feladatainak elmulasztása, vagy időpontváltozás esetén tudunk átadni a várólistánkon szereplő többi iskolának, az előző évekhez hasonlóan, amelyik intézmény lemond az előzőekben megbeszéltek szerint kialkudott előjogáról, a későbbiekben már csak a teljes előadói tiszteletdíj megfizetésével lesz képes hozzájutni programunkhoz.
Ezt a feltételt szükséges volt bevezetnünk a rendkívül szoros előadó- és alkotóművész-tanári ütemtervünk professzionális megvalósítása és a folyamatosan jelentkező intézmények érdekeinek megfelelő elégedettséget elérő priorizálása érdekében.
Az intézmények nevében hálával tartozunk a Nemzeti Kulturális Alap megtisztelő támogatásáért, amellyel lehetővé tette, hogy a sokezer tanulóból álló iskolás közönség – az adott idényben megrendelt előadásaink közül több alkalommal is - ingyenesen juthasson hozzá az általunk képviselt és oly nagy becsben tartott, védelmezve óvott nemzeti magaskultúrához, interaktív koncertpedagógiai előadásainkon keresztül.


Az új programunk Interaktív utazás a kortárs zene világában címmel jött világra, amely kifejezetten az infokommunikációs kor natívan személyre szabható és tömegesen elszemélyesedő értékeivel, valamint a látens társadalomkulturális normák kialakulásával foglalkozik az egyetemes értékek és hagyományok átörökítésére hivatott kortárs zene – az előadás során - közérthetővé váló eszközein keresztül.
Ezzel az előadással szervesen kapcsolódunk a köznevelés kiterjedt szolgáltatásrendszeréhez, tehát korszerű ismereteket és naprakész tapasztalatokat adunk közre a kortárs zene által érintett magaskulturális témakörterületekről.
Személyes példánkon keresztül, közérthetően és rövid példákkal mutatjuk be a kreatív alkotás folyamatát, így néhány kompozíció a színpadon születik meg, a közönség előtt.
Üzenete, hogy az alkotás és az előadás szervesen összetartozó tevékenységek, így maga az alkotó az alkotás leghitelesebb előadója.
Szervezetünkkel és az időközben hozzánk csatlakozó művészekkel együtt fontosnak tartjuk, hogy a fiatal közönség már gyermekkorban találkozzon ezzel a sokoldalú alkotó-előadó modellel, így a későbbi szakmai életének meghatározó sikerszegmensévé válhat, így a kortárs zene valóban hasznos eszközévé válhat a korszerűen tudatos jellem- és szellemfejlődésnek.

Tovább gyarapodnak a kortárs zenei ősbemutató előadások is, hiszen két új művel is elkészültem szintén a Nemzeti Kulturális Alap megbecsült támogatásával.
Mivel művészetem arra használom, hogy a fiatal generációk számára átörökítsem a hasznos alkotás élményét és megbecsültség-érzetét, a környezetemben élők folyamatos pozitív visszajelzésekkel támogatnak a folytatásban.
Számomra a kortárs zene a tiszta, valódi megújuló energiaforrást jelenti, amely az alkotóknak biztosítja a kreatív ötletekből származó óriási értékteremtés lehetőségét, amelyet a jelenlegi anakronisztikus gondolkodású üzleti vezetők – immateriális tájékozatlanságukból és kulturális műveletlenségükből fakadóan - képtelenek kiaknázni.
A mai fiatal felnőttek és az ő jellemi és szellemi vonzáskörzetükben nevelkedő generációk rendkívül fogékonyak a kreatív művészetekre, azonban csak a rövid, gyors, hatékony, világos, tiszta, tisztességes, hiteles, teljesség értékfaktorú és elmélyült tematikájú kompozíciókon keresztül gyakorolhat hatást rájuk a korszerű alkotó.
Gyakran egy-egy zenei részre néhány pillanat, de legfeljebb 1 perc áll rendelkezésre, így egy adott téma maximum 3 percben válhat tömören, közérthetően kidolgozottá.
Sajnos ennél hosszabb időlekötöttséggel az alkotó a közönség megterhelését váltja ki, amely érdektelenséghez és megbecsültség-vesztéshez vezethet.
            Ezek az előadóként, művésztanárként és 3 gyermekes apaként szerzett tapasztalataim rendkívül hasznosak a zeneszerzőként elmélyíteni kívánt gondolataim gyakorlati megvalósításaikor, hiszen ezek segítségével közel maradhatok a sikerkövető alkotói tevékenységek hatékony fenntartásához, tehát mindig korszerű és naprakész tájékozottsággal lehetek képes művészetemmel feldolgozni egy-egy időszak problémáit.
            A kortárs zene számomra tehát az abszolút demokrácia széles perspektívájú tudásának és közérthető tapasztalat-megosztásának hatékony közreadó eszköze.
Ezzel a módszerrel a fiatal generációk megszerezhetik a valódi kulturális választás lehetőségét, amely a szórakozás mellett az aktív szellemi rekreáció élményét is teljesíti.

Két új művem ennek szellemében keletkezett még 2016-ban, azonban a befejezésükhöz az NKA adta meg a megfelelő motivációt a pályázat leadási határidő betartásával.
Mindkét mű 2017-ben került be az ARTISTIC MUSIC Kottakiadó nyilvántartásába, mint előkészületben lévő kiadványok és ennek eredményeképpen egyedi azonosítót is kaptak.


Gyermekopera Narrátorra, Szólistákra, Kórusra, Kombózenekarra, Szintetizátorra és Ütőhangszerekre
-          Cselekményterv –

Szereplők:
1 Főszereplő, 1 Narrátor, 6 Szólista, Kórus, Kombózenekar, Szintetizátor és Ütőhangszerek
Pupilla (szöveg nélküli kommunikáció Szopranínó-furulyával)
Narrátor (átvezető szöveg)
Kislány - Szoprán szólista
Lány – Alt szólista
Fiú – Tenor szólista
Anya – Szoprán szólista
Nagymama – Alt szólista
Apa – Basszus szólista
- Gyermekkórus (Szoprán – Mezzo – Alt, tapasztalat-szintetizálás)

Műfaj: Gyermekopera 7 jelenetben

Időintervallum: 50 perc

Hangszerelés: 1 Címszereplő (Szopranínó-furulya), 1 Narrátor, 6 Szólista (lehetőség szerint gyermekszereplő(Kislány - Szoprán, Lány – Alt, Fiú – Tenor, Anya – Szoprán, Nagymama – Alt, Apa – Basszus), Gyermekkórus – SMA, Kombózenekar, Szintetizátor (vonós), Ütőhangszerek

Szerkezet: Nyitókép (Ház-Délután) - 7 helyszínjelenet
(7 digitális díszlet – 1. Nappali-Este, 2. Kert-Reggel,3. Udvar-Délelőtt, 4. Nappali-Délután,
5. Nappali-Este, 6. Ház-Éjjel, 7. Nappali-Reggel) – Zárókép (Ház-Délben)

Célja: A gyermekopera kiemelt célja a gyermekközönség koncert- és operalátogatási szándékának fokozása, valamint az ezen keresztül történő magyar zenei nagyhatalmi státusz széleskörű rögzítése, korszerű stílusú és naprakész témájú, nagyapparátusú interaktív edukációs színpadi művekkel történő újrapozícionálása és a nemzeti kulturális hagyományok újgenerációs átörökítése.
A mű látens célja az európai keresztény kulturális ikonok – fiatal közönség számára történő - tudatosítása és továbbörökítése a magaskulturális értékmegőrzés segítségével, valamint a nemzeti identitástudat megalapozása, a nemzeti társadalomkulturális normarendszer rögzítése a nemzeti témájú, edukációs jellegű Pupilla, a háziangyal című gyermekopera katartikus művészi tartalmán keresztül.
Az infokommunikációs kor látens digitális társadalom-kulturális szabályainak rögzítése a helyes döntés elvének követésével, valamint a közösségi kohézió kialakítása és megerősítése széleskörű pozitív példaközvetítéssel,
1 Főszereplő (spirituális segítő, döntés-facilitátor), 1 fő Narrátor (átvezető beszéd), Gyermekkórus (tapasztalatszintetizálás) és Kombó (populáris hangszerek) zenekar segítségével.
A történet a szereplők helyes útkeresésének fontos eseményeit mondja el 7 jelenetben, 7 digitális helyszínen, a főszereplő család nézőpontjából. Minden jelenetben bemutatkozik egy szereplő, a meghatározó kompetenciájával és karakterének jellegzetes hangszere, háttérben támogatja a kórus.
A zene segítségével kulturális világősközösség és közös gyökerek, ösztönös összetartó-erők feltárása.
A spirituálisan helyes döntések bemutatása a különböző életkori sajátosságokkal rendelkező személyes szerepkörökben.
A főrészek között szólórészek vezetik át a jeleneteket, amelyek teret engednek az improvizatív színpadi alkotásnak is, így az előadók saját zenei gondolataikkal is hozzájárulhatnak az előadás sikeréhez.

Korszerepe: 
A nemzeti és európai egyetemes értékek tudatosítása és megőrzése a fiatal generációk számára.
A materiális térben kialakult társadalomkulturális krízishelyzet magasművészettel történő sikeres feloldása, a zenei katarzisélmény kiterjesztése a kreatív problémamegoldás biztosítására.
A művészi értékű és tartalmú zene népszerűsítése a gyermekközönség körében.
A populáris kultúra individualista hatásának ellensúlyozása a művészi zene kohéziós erejével.
A Spirituális Intelligencia (SQ) szintjeinek tudatosítása az infokommunikációs kor fiatal generációival.
A változások elfogadása, elfogadtatása, a célok és (tehetségen alapuló) szerepvállalások kialakítása, az új jövőkép megalkotása és megalapozása, a digitális kor elidegenítő és elszemélytelenítő hatásaira és a kulturális közösségek, közös célok és programok kohéziós kialakításának fontosságára hívja a figyelmet.
A tehetségek, mint szolgáló vezetők helyes döntései által nyert példaértékű tudás és tapasztalat széleskörű edukálása, közvetítése kiemelten megmutatkozik a gyermekopera üzenetében.

Előnyei: 
- populáris – hatásos és változatos - művészi zene
- tanítási órákon, koncerteken, előadásokon és rövid találkozókon is előadható
- korosztály-függetlenül nagy hatást gyakorol
- korszerűen változatos – a színpadi alkotást motiváló - zenei anyagaival fejleszti a közönség koncentrációs készségét, rövid idő alatt hosszú távú élményt és értéked ad
Kulcsszempontok/indikátorok:
- 7 jelenet - 7 digitális helyszín
- 1+6 aktív énekes szólista szereplő, gyermekkórus
- populáris hangszerek – spirituális megerősítés
- 2 és fél napos teljes történeti idősík, önmagát beteljesítő jóslat a főszereplő segítségével, cselekményt lezáró, szintetizáló üzenetmegosztás
- Spirituális Intelligencia és a lelkiismeretileg helyes döntés tudatosítása
- a közösséget szolgáló személyes szerepkörök rögzítése



Tételek: I. Soul out, II. Open secret, III. Messenger of new times, IV. Unequal evaluation, 
V. Talent attack, VI. Disappearing remembrance, VII. Sound of Silent – passzív tétel – 
A hét tételből az utolsó ”passzív tétel” hagyományosan ”A Csend Hangja” címet viseli, amely 60 másodperces csendet ír elő a koncertteremben, ezáltal lehetővé teszi, hogy a résztvevők teljes lelki nyugalommal dolgozhassák fel az elhangzott művet, így - a maradandó hatású zenén kívül további - különleges élménnyel gazdagodnak a - smooth art stílusú - művészi kortárs zenét kedvelő művelődni vágyók.
A közönség és az előadók jutalma ez a tétel egyaránt, hiszen a - legtöbbször magányosan, digitális és elektromos zajszennyezésben töltött hétköznapi - felgyorsult világunkban ritkán kerül a mai ember a koncertteremhez és a hangverseny atmoszférájához hasonló zaj-tiszta, digitálisan steril és fokozottan nyugodt környezetbe.

Hangszerelés:
Trombita,
Szintetizátor (Billentyűs, Vonós és Pengetős hangszínek)
A tételek során a hangszerjátékosok különböző hangszínek és megszólaltatás módok segítségével érik el a legkifejezőbb személyes előadásmódot.

Célja: A mű kiemelt célja az egyetemes zeneművészet és a magyar zenekultúra értékeinek szintetizálása és továbbörökítése korszerű zenei eszközrendszer segítségével, valamint az új típusú hangszerek segítségével történő zenetanulási szándék fokozása a tanulók körében.
A digitális világ lehetőségeinek és veszélyeinek feltárása és – gondolatteremtő szándékkal történő - tudatosítása a szerző kiemelt és hosszú távú célja.
A látens célmeghatározás része a Trombita – mint a királyok hangszere – szerepének újrapozícionálása az infokommunikációs korban, ahol a klasszikus fúvós hangszerek háttérbe szorulása globális dimenziójú jelenséggé vált a digitális hangkeltő eszközökkel szemben.
A Trombita olyan motiváló, ambicionáló hangszer a XXI. Században is, amely különböző személyiségű játékosainak segít az egységes, példaértékű társadalomkulturális szerepvállalás kialakítására és kiterjesztésére, valamint - praktikus szempontból tekintve - akusztikus adottságai miatt kiválóan illeszkedik a korszerű zenei projektekbe is.

Korszerepe: A Szemiotikus Szonáta Trombitára és Szintetizátorra olyan szonátasorozat legújabb darabja, amely a XXI. Századi notációs jeleket felhasználó kottakép a korábbi stílusok jelrendszerének legértékesebb elemeinek továbbfejlesztésével, valamint új elemek rögzítésével és tudatosításával korszerűen határtalan zenei önkifejezési eszközrendszer kialakítását eredményezi.
A tételrészek a XXI. században – az ember által teremtett valóságban – meghatározó látens tényezők tudatosítását teszi lehetővé, művészi eszközrendszer segítségével.
A korszerű hangszerelés segítségével a közönség és a hangszerjátékosok is új művészi dimenziókat ismerhetnek meg, hiszen - a Szintetizátor végtelen digitális megszólalási lehetőségei mellett - a Trombita – akusztikusan képes megszólaltatni a természetes hangokat, így új élményeket adhat a korszerű előadóművészeti és hangszerjáték-gyakorlatban, emellett fokozottan nagy kamarazene-hasznosulási szerepei segítségével egyszerűen bemutatható és pozitív példává emelhető a – magas szintű élményt eredményező - sokoldalúság.
A mű valódi különlegessége, hogy 4 billentyűs C-trombitára íródik, amely a hangszer fejlődéstörténetének legújabb állomása, legkorszerűbb formájú felépítménye.

Előnyei: A rövid – párperces - tételek nem terhelik meg az Infó-kommunikációs korszak különböző korosztályú hallgatóságát, azonban – rövid időtartamukon belül - azonnali hatásfaktorral teszik katartikussá a különböző karakterű tételrészeket.
Az eltérő művészi tartalmú és üzenetű tételek önálló nevet kaptak, így a tételcímek szóbeli előre rögzítésével irányítható a közönség képzelete, amit – a zene hallatára - minden hallgató a saját személyiségének megfelelően képzel tovább.
Az infokommunikációs korszakban is folyamatosan fejlődő klasszikus, akusztikus hangszerek – mint, amilyen a Trombita - és a modern digitális Szintetizátor segítségével megszólaltatott tételek különböző hangterjedelembeli adottságai miatt a mű más hangszereken (pl. Kürt, Oboa, Hegedű, Gitár, Zongora…) is könnyedén előadható, ezért kiváló tananyag-illeszkedést biztosít a zeneiskolák és művészeti iskolák didaktikailag megalapozott, korszerű tantervéhez.
A fokozódó előadóművészi felkészültséget megkövetelő tételek különböző életszakaszban lévő játékosok szakmai és személyiségfejlődését egyaránt szolgálja, hiszen - a világhírű magyar nemzeti zeneoktatási rendszeren belül - az alapfoktól a professzionális szintig elhelyezkedő hangszerjátékosok készségfejlődését hatékonyan nyomon követi.

Idén először a kapcsolatelmélyítést érzékenyítő célú kortárs élmény-koncertsorozattal is kiegészítjük a zenei kínálatunkat a jelenkori közönség magaskultúra-szolgáltatása és a jövő generációinak élményforrás-megalapozása érdekében, Kortársművészek kortársművészetben címmel, amelyben zeneszerzőként, előadóként és közreműködőként is vállaltam szerepeket.
Csíki András költő és V.Szabó Ildikó festő alkotásai színesítik ezt a vállaltan közönségnevelő és közművelődési programot, amely szándékaink szerint eltérő kulturális környezetből érkező széles közönségrétegek számára teszi közérthetővé, valamint népszerűbbé a kortárs alkotók határtalan mindennapi szakmai tevékenységeit a szabad önkifejező nem mindennapi alkotásaik segítségével.
            A rendezvényeinkhez nyújtott segítségért és támogatásért köszönettel tartozunk támogatóinknak, partnereinknek és segítőinknek egyaránt!!!

            Idéntől lehetőség van fiatal tehetséges művészek csatlakozására is, egyedi ösztöndíjprogramunkon keresztül, amellyel két hasznos szellemi termékeket alkotó világnyelv jelrendszerét, a zenéét és az infokommunikációs térét leszünk képesek fuzionálni a korszerűen kreatív, proaktív és interaktív értékteremtő, információ-megosztó és tartalomszolgáltató alkotó- előadó tevékenységek kialakulása és fenntartása érdekében.

Kiemelt szerepvállalásunk – egyedi ösztöndíjprogramunkon keresztül - a fiatal zenei tehetségek támogatása valódi szakmai lehetőségek biztosításával, amelyben megrendelésével és felajánlásával Ön is segíthet.
TEREMTSÜK MEG EGYÜTT A JÖVŐ ÉRTÉKEIT!

A MŰVÉSZI ZENE KÖR ösztöndíjprogramja a Jövő Zenéje tehetségmenedzselési programunkon keresztül valósul meg.
Alkotó- és előadó-művésztanárként, az ALTERNATÍV LEHETŐSÉGEK MŰVÉSZETI AKADÉMIA és az ARTISTIC MUSIC KOTTAKIADÓ vezetőiként a MŰVÉSZI ZENE KÖR tehetségmenedzsereiként, valamint a JAZZ FIVE professzionális zenekar előadóiként fontosnak tartjuk, hogy a fiatal művésztehetségek valódi lehetőségekhez juthassanak, ezért kollektív megrendeléseinkből származó forrásainkat erre a jótékony – hatékony célra fordítjuk.
Segítsen nekünk ebben a küldetésben, támogassuk együtt fiatal tehetségeinket!

Ösztöndíjprogramunk az alábbi támogatásokkal valósul meg:
-          életpálya tanácsadás
-          alkotó- és előadóművészeti alapképzés
-          kiemelt szerepvállalású sikerkövető élmény-edukáció
-          előadás felkészítés
-          versenyfelkészítés
-          felvételi felkészítés (közép- és felsőfok)
-          alkotó- és előadó szakmai továbbképzés
-          interpretációs gyakorlat
-         magaskultúra közvetítő tevékenység
-          kapcsolati hálózatosodás
-          hangszer- és eszköztámogatás
-         teljeskörű zenei tehetségmenedzsment (tehetségazonosítás, tehetséggondozás, tehetségmentorálás, tehetségmenedzselés, tehetségkövetés)

Az ösztöndíjprogramunkba történő bekerüléshez kérjük, érdeklődjön elérhetőségeinken:
Kapcsolat -
Tel: +36/30-4490197


Domokos János Antal
Trombitaművész-tanár, Karmester,
Nemzeti ösztöndíjas Zeneszerző, Szövegíró,
Szakvizsgázott pedagógus, Közoktatási vezető,
     a Művészi Zene Kör tehetségmenedzselő szervezet és
az Alternatív Lehetőségek Művészeti Akadémia vezetője




2018. február 28., szerda

Alternatív Lehetőségek Művészeti Akadémia és a Jövő Zenéje Tehetségmenedzselési Program


Alternatív Lehetőségek Művészeti Akadémia
és a Jövő Zenéje Tehetségmenedzselési Program
Mivel a személyes és a digitális térben is nagy érdeklődés mutatkozott ALMA Közösségi Zene Ház Projekt – COncerto DEbrecen Dalház divíziós edukációs előadásaink iránt – amely csak a blogon sokezer nézettséget ért el csupán 3 hónap alatt – és személyesen is többször kérték foglaljam össze a lényegét úgy döntöttem engedek a kérésnek, hátha másnak is megjön a kedve az enyéimhez hasonló innovatív alapító ötletek gyakorlati megvalósításához. J
            Ha egyszerűen szeretném magfogalmazni mi is az ALMA, azt mondom:
az Alternatív Lehetőségek Művészeti Akadémia – ALMA a valódi választás lehetősége!

Lényege: új módszerek alkalmazása új eszközök segítségével.

Az ALMA Akadémia 2017-es indulásakor két projekthelyszínen kezdte meg működését; önálló művész-tehetségmenedzselési programmal és digitális tantervvel rendelkezik elsősorban a zenei tehetségek korszerű fejlesztése érdekében.
Az akadémiára történő bekerülés feltétele, hogy a résztvevő rendelkezzen azonosítható tehetségjegyekkel, amelyeket egyedi szempontok szerint határoztam meg.

Tehetségazonosítás az ALMA Akadémián:
            Ahhoz, hogy egy zenei tehetséget az infokommunikációs kor elvárásai szerint azonosíthassunk az alábbi szempontok közül legalább egynek teljesülni szükséges:
-          Kiemelkedő zenei teljesítmény
-          Önálló szerepvállalás és tapasztalatszerzési szándék
-          Társadalomkulturális érzékenység
-          Készségszintű művészi alapfunkciók
-          Sikerkereső, alkotó személyiség
-          Közösségi hasznosulású kreativitás
-          Sokoldalú megjelenés
-          Kiterjedt képzelőerő
-          Meghatározó kitartás és tűrőképesség
-          Dinamikus fejlődőképesség

A tehetségazonosítás gyakorlati feladatai után további négy szinten folytatódik a tehetség készség- és rutinfejlesztése, amelyeket egyedi művésztehetség-modellben rögzítettem:
Domokos – Művésztehetség-modell (2017) - Tenyéralak
1.      Tehetségkészség (gyakorlati tapasztalat) – begyakorlott legyen, ne csak információ szintű, TEHETSÉGAZONOSÍTÁS szintje
2.      Nevelés (műveltség-, ismeret- és tudásszint) – értelmileg átlagos, érzelmileg elmélyült és szellemileg magas fokú legyen, TEHETSÉGGONDOZÁS szintje
3.      Elismertség (általános megbecsültség) – egyensúlyban legyen, tehát ne alul-, vagy túlértékelt, TEHETSÉGMENTORÁLÁS szintje
4.      Hasznosulás (gyakorlati illeszkedés) – hétköznapi, emberközpontú haszna legyen, TEHETSÉGMENEDZSELÉS szintje
5.      Tér-idő (környezeti kiterjedések) – megfelelő legyen, jó időszakban, jó lokációban, TEHETSÉGKÖVETÉS szintje

több info:



ALMA SZÁR – Szolgáltatások Általános Rendszere
a projekt megalkotója, kizárólagos tulajdonosa és jogos működtetője: a MŰVÉSZI ZENE KÖR vezetősége

a projekt célja:
- az aktív és interaktív tablet-alapú digitális zeneoktatás előtérbe helyezése
- az élménygazdag, személyiségfejlesztő sikeres önkifejezés kialakítása dinamikus, fiatal előadók segítségével
- a művészi zene iránti érdeklődés felkeltése és fenntartása
- az egyetemes zenekultúra megőrzésével innovatív, korszerű problémamegoldási módszerek és eszközök tudatosítása
- művészeti értékmegőrzés, értékközvetítés és értékteremtés
- kohéziós csoportkooperáció kialakítása
- a magas- és multikulturális lehetőségbiztosítás és esélyteremtés
- a szabadidő koncentráltan hasznos és hatékony felhasználása
- egyedi módszer- és eszközrendszer ismertetése, tudatosítása és népszerűsítése
- a közösségi zene alkotó- és előadó-folyamatainak továbbfejlesztése
- a tanulás és a továbbtanulás szakmai támogatása
- a tanulmányi értékeredmények javításának motiválása
- a hasznosuló sokoldalúság kialakítása és fejlesztése
- tisztességes szakmai figyelem és személyes gondoskodás biztosítása
- fellépési lehetőségek biztosítása meghatározó rendezvényeken
- naprakész szakmai tapasztalatok és ötletek megosztása
- elméleti és gyakorlati fejlesztés kiegyenlítése
- versenyképes tehetségmenedzselés
- korszerű készségfejlesztés
- szakmai utánpótlás-nevelés
- vizsgára és felvételire való felkészítés
- közösségfejlesztés és közönségnevelés

- a projekt időtartama: 10 félév, a 10 program tematikája szerinti edukációs felosztásban;
a 3 alapprogram a teljes projektidőtartam alatt megjelenik, elmélyítő jellegű, választható irányspecializációval;
Az egymást követő programokba történő bekerülés feltétele a min. 3,0 tanulmányi átlageredmény megléte és annak folyamatos javulása!

a programok időtartama: 1 program 1 félév (6 hónap) időtartamú

a projekt alapelve: a közösségi zene iránt érdeklődők számára korszerű és élményszerű közös zenei edukációs lehetőségek biztosítása

a projektelőadások rendszere és rendszeressége:  
a projektelőadások ciklus-rendszerben elérhetőek,
az A-ciklus 120 perc/alkalom, a B-ciklus 90 perc/alkalom, a C-ciklus 60 perc/alkalom időtartamban kínál fejlődési lehetőségeket;
a minden hónap páratlan heteiben megtartott előadások után a páros hetekben egyéni felkészülés, gyakorlati tudásszintetizálás következik;
az előadások praktikusan 2 heti rendszerességgel szerveződnek, tehát folyamatossá válhat a készségfejlesztés, de megfelelő szabadidő jut az egyéni önfejlesztésre, felkészülésre, kísérletezésre, alkotásra és egyéb szabadidős tevékenységekre is

a csoportösszetétel: minimum 3 fő, dallam-akkord-ritmus szerepkörök szerint;
a szerepkörök műsoronként változnak, így minden játékos minden szerepkörrel megismerkedhet;

az alaplétszám megjelenése szükségfeltétel a közös fejlődés és a közösségi zenélés hatékonysága érdekében

a projekt rendje:
-          Augusztus: csoportszervezés; előadói bemutató előadások
-          Szeptember – December: előadások (I. félév)
-          Január: I. programzárás; beszámoló
-          Február – Május: előadások (II. félév)
-          Június: II. programzárás; beszámoló
-          Július: promóció; jelentkezés

TOVÁBBI INFO: E-mail: muveszizenekor@gmail.com


ALMA MAG – Minőségközvetítési Alapprogram Generáldimenzionálása

-          Prémium minőségű művészeti szolgáltatásaink feltétele a kölcsönös támogató attitűd kiterjesztése, a partnerkapcsolatok ápolása.
-          Élményalapú edukációnk célja a tudatos, tisztességes és takarékos fejlődésirányítás,
a dinamikus fejlődőképesség biztosítása.
-          Kiemelkedő fejlődési teljesítmény kizárólag a korszerű tehetségmenedzselési programunkkal eredményezhető.
-          Programjaink résztvevői számára kiemelt lehetőség az önálló szerepvállalási és tapasztalatszerzési szándék koordinált menedzselése.
-          Szervezett társadalom- és magaskulturális érzékenyítési programjaink jótékony-hatékony többletismereteket és tapasztalatokat biztosítanak a teljes felhasználó háló számára.
-          Készségszintű művészi alapfunkciók kialakításával hatékony rutinfejlesztés eredményezhető.
-          A sikerkereső, kreatív alkotó-előadó személyiségek helyes irányú fejlesztését
a kis létszámú projektcsoportjaink biztosítják.
-          Rövidtávú célzott eredményeink a közösségi hasznosulású, tudásintenzív kreativitás kialakítása és továbbfejlesztése.
-          Hosszútávú célzott eredményeink a meghatározó kitartás, valamint
a tűrőképesség kialakítása és továbbfejlesztése.
-          Akusztikus, elektronikus és digitális hangszereink, eszközeink és módszereink segítségével sokoldalú megjelenést biztosítunk.
-          Egyedi, perspektivikus élményalapú szakmai minősítési szempontjaink alkalmazásával és előadóink személyes tapasztalatforrású különvéleményei alapján naprakész és objektív mérés-értékelés-továbbfejlesztési keretrendszert koordinálunk.
-          Szervezett, közösségteremtő és közönségművelési értékű eseményeink kiemelten értékközvetítő céllal kerülnek megrendezésre.



Érzékelhetően az akadémikus gondolkodást felváltja az alkotó, kreatív művészi szemlélet, amely teret enged a tehetségmenedzselésben aktív alkotói kísérletezésnek.
Az ALMA Akadémia szándékaink szerint teret enged ezeknek a kreatív alkotófolyamatoknak, a helyes és korszerű személyfejlesztés érdekében.
Az alábbi összehasonlító táblázat tudatosítja a különbségeket a hagyományos zeneiskolai képzés és az ALMA edukáció között.

ALMA - összehasonlító táblázat
szempontok
hagyományos zeneiskolai képzés
ALMA edukáció
sikerközvetítés
előrögzített interperszonális mediálás
kreatív interaktív mediálás
célközönség-elérés
személyiségfejlesztő individuális képzés tapasztalt szaktanárokkal
szerepvállaló közösségi zenefejlesztő, tehetségmenedzselő edukáció sokoldalú, kreatív és tapasztalt előadó- és alkotó-művésztanár előadókkal
jellemző kulturális kiterjedés
zenekultúra és egyetemes kultúra
magaskultúra és társadalomkultúra
képzési szerepvállalás
szakmai alapfunkciókat tanul
személyes szerepköröket tanul
interpretáció típusa
motivált előadás
inspirált alkotás és motivált előadás
tanulási folyamat
passzív szabálykövető másolás
aktív tapasztalati önkifejezés
tudásintenzitás
klasszikus egyetemes ismeretanyag
és tudásmegosztás
korszerű és naprakész ismeretek
és gyakorlati kompetenciák
alkalmazott eszközök
akusztikus, vagy elektronikus
akusztikus, elektronikus és digitális
alkalmazott módszerek
külön elméleti és gyakorlati tanmenet 
szintetizált és szinkronizált
elméleti és gyakorlati program
társadalomkulturális cél
értékmegőrzés - értékközvetítés, közművelés, közönségnevelés,
IQ - EQ készségfejlesztés
értékteremtés - értékközvetítés,
kooperatív hasznosulás,
szerepvállalás kialakítása,
IQ - EQ – SQ készség- és rutinfejlesztés
gyakorlati forma
és értékelés
formális oktatás, frontális nevelés
sztenderdértékeléssel

nonformális és informális képzés,
párhuzamos fejlesztés (az edukációs előadóval együtt zajlanak a folyamatok)
egyedi értékelési keretrendszerrel
érzékenyítés
kudarckerülés iránt
sikerkövetés iránt
bemeneti elvárás
zenei fogékonyság
nyitott személyiség
kimeneti elvárás
művelt személyiség,
klasszikus képzettség
sokoldalú szolgálóvezető,
kompatibilis képzettség





Az egyetemről minden egyes diplomám megszerzése után további kérdések merültek fel bennem, amelyekre nem kaptam választ az állami fenntartású zeneiskolák és művészeti iskolák művésztanáraként tevékenykedve és egyre nagyobb ambíciót éreztem a privát- és versenyszférában szerzett edukációs és interpretációs tapasztalataim felhasználására.
Mivel idén már 30 éve vagyok színpadon – tekintve, hogy koragyermekkoromtól az ének-zenei általános tanulmányaim mellett a zeneiskolában is rendszeresen felléptem – elérkezettnek láttam az időt széles körben, nyilvánosan megosztani tudásom és tapasztalataim.

Sikerkeresés = a sikeres programok, személyek módszereinek, eszközeinek felkutatása
Sikerkövetés = a sikeres programok, személyek módszereinek, eszközeinek edukációs elsajátítása
Sikerközvetítés = a sikeres programok, személyek módszereinek, eszközeinek megosztása

A JAZZ FIVE korszerű tehetségmenedzselési programja az új ismeretek elsajátítása mellett INGYENES fejlődési és szinten tartási lehetőséget biztosít a szakmai utánpótlásképzésben részt vevőknek, valamint a műkedvelőknek egyaránt.
A program célja a kiemelkedő tehetségek naprakész szakmai tanácsokkal, tapasztalatokkal való segítése, szakmai pályájuk követése. 
A program során kiemelkedő teljesítményt nyújtó növendékek részére közös fellépési - magas szintű előadói rutinszerzési - lehetőségeket biztosítunk.
A közönségnevelési és közművelődési szempontok alapján összeállított – oktató és fejlesztő jellegű - magas társadalmi és művészi értékű interaktív előadás, hangszerbemutatóval és HD háttérvideókkal színesítve, a kor és a helyi igényeket szem előtt tartva fejleszti a tanulni és zenélni vágyó hallgatókat.
A zenei nevelés és a közös zenélés során kialakított kiegyensúlyozott légkör társadalmi értékfaktorával rendkívül kedvező feltételeket biztosít a közismereti tanulmányok során elsajátítani kívánt ismeretanyag rögzítéséhez, valamint a programban részt vevő tehetségek személyiségfejlődései és – szorgalommal párosulva - gyors fejlődési képességei példaértékű motivációs erővel bírnak társas kapcsolataik során.
A legmagasabb szintű zenei elvárásokra felkészülve a növendékek egyéni és társas kompetenciái jelentősen megerősödnek és stabilizálódnak a tanulmányok során, hiszen az aktuális feladatokat, vagy problémákat - a zenei nyelvrendszerben - közösen megoldva hatékony tapasztalatszerzési és módszermegosztási, valamint kiterjedt mentális értéknövekedés tapasztalható.
A JAZZ FIVE tehetségmenedzselési program zenei anyaga teljes mértékben illeszkedik a komolyzenei és szórakoztató zenei tanszakok alap- és középfokú tantervéhez , így a kitartó – és így jelentős repertoárt kialakító - növendékek hatékony segítséget kapnak – a szakmai szintjüknek megfelelő – műsoruk tudatos kialakításához, előadási darabjaik művészi szintre fejlesztéséhez, valamint bizonyítványaik egyszerűbb megszerzéséhez.
Művészeti intézmények és tehetségpontok számára tehetségmenedzselési, fejlesztő közművelődési rendezvényekre, közösségi, kulturális és művészeti programokra ajánlunk a kulturális szervezők, intézményvezetők figyelmébe!!! 
A programzáró bemutató koncertek előtt lehetőség nyílik a legkorszerűbb zenei ismeretanyagok elsajátítására kötetlen, játékos tanulási és hatékonyan aktív kikapcsolódási formában - korszerű IKT eszközök segítségével -, elméleti és gyakorlati szinten egyaránt. Az elméleti – kottalejegyzési és alapvető zenei - ismeretanyagok elsajátítása után a növendékek gyakorlati szinten – a legmodernebb ingyenes digitális kottaíró és digitális hangszeres alkalmazások segítségével - hasznosítják a legfrissebb információkat.
Az ingyenes képzést követő koncert során a JAZZ FIVE zenekar professzionális szinten mutatja be a hallgatóknak a legújabb ismeretek alkalmazási területeit a közös zenélés örömével kiegészítve. 
A programba elsősorban ÉNEKFAFÚVÓS (furulya, klarinét, szaxofon, fuvola), RÉZFÚVÓS (trombita, kürt, tenorkürt, harsona, tuba), BILLENTYŰS (zongora, orgona, szintetizátor) és AKKORDIKUS (gitár, ütő) tanszakon tanuló növendékek jelentkezését várjuk!!!
A programok szellemi-, fejlesztői és megvalósítási tulajdonjogainak birtokosai a Művészi Zene Kör vezetői.


MŰVÉSZI ZENE KÖR tehetségmenedzselő szervezetem tevékenységei


Digitális zenetanulás tablettel:
Ez a Domokos Módszer-keretrendszer módszertani szolgál alapul a nagy érdeklődést generáló ALMA – Alternatív Lehetőségek Művészeti Akadémia számára, ahol a Közösségi Zene Projekten belül jelenleg a DALHÁZ Projektdivízió kezdte meg a zenei edukációs tartalmak megosztását, kimagaslóan nagy sikerrel.
a siker alapja a kreativitás és azon belül az alkotóművészet előtérbe helyezése, amely ebben a formában egyedülállóan hasznos módszer az amúgy is nagy alkotókedvvel rendelkező Z és ALFA generációk körében.
Mivel módszer-keretrendszerem a fiatalabb generációk erősségeit használja fel folyamatos a sikerélmény és a motiváció, valamint kiterjedt mértékű az inspiráció a digitális zenei előadásokon hétről hétre, ahol a hagyományos akusztikus és elektromos hangszereken kívül korszerű digitális hangszerek és tabletek is felhasználásra kerülnek az élményközpontú kreatív zenei alkotófolyamatok során.
Ezek a lehetőségek és a folyamatosan érkező művésztanári tapasztalatok hozzásegítettek a pozitív zenei digitalizációs jövőkép megalkotásához, ahol egyértelműen központi szerepet kap a robottechnika és az általános mesterséges intelligencia, mind az előadói, mind pedig az alkotóművészi szerepkörök dimenzionálásában, a személyes/emberi elméhez kapcsolódó, támogató jellegű robotizált és automatizált infokommunikációs technika (IKT) kiterjesztésében.
A mesterséges intelligenciát aktívan felhasználó folyamat hamarosan a köznevelési intézmények területén is megjelenhet, amennyiben nő azon vezetők száma, akik hajlandóak elállni a digitális fejlődés útjából.

A jövő edukáció-potenciálja:
1.      teljes értékű, személyre szabott szereptematikus oktatás és nevelés
2.      natívan hasznosuló tehetség- és alkotó jellegű tudásfelhasználás
3.      robotvezérelt interaktív tartalommegosztás
4.      mesterséges intelligencia-támogatás a mindennapokban
5.      IKT okoseszközök monopóliuma
6.      digitális intézményi IOT-keretrendszer
7.      VR és min. 7D alkotói projekt- és közösségi környezet
8.      információszükséglet-és szakmaorientált digitális tananyag
9.      24h aktivitású digitális tanárszerep és online-mentorálás
10.  24h aktivitású digitális vezetői szerep és online-menedzselés


Debrecen, 2018. Január 21.

Domokos János Antal
Trombitaművész-tanár, Karmester,
Nemzeti ösztöndíjas Zeneszerző, Szövegíró,
Szakvizsgázott pedagógus, Közoktatási vezető,
     a Művészi Zene Kör tehetségmenedzselő szervezet és


az Alternatív Lehetőségek Művészeti Akadémia vezetője